Förlag, Tv-kanaler, konstnärer, politiker från nästan alla partier och till och med stora globala företag ger i allt högre grad efter för ”antirasismens tyranni”. Det franska kosmetikaföretaget L’Oreal har just officiellt meddelat att man inte längre skall använda termer som ”ljusare” eller ”blekning” på sina hudvårdsprodukter, medan dess nederländsk-brittiske konkurrent Unilever tidigare har meddelat att man tänker ge sin ansiktskräm ”Fair & Lovely” ett annat namn med tanke på rasismdebatten.
Unilever har också förenat sig med Coca-Cola, Starbucks och en mängd andra varumärken i en bojkott av Facebook eftersom det sociala nätverket inte gör tillräckligt för att censurera oliktänkande åsikter till höger i det politiska spektrumet. Enligt en artikel i Marketing Week har mer än nittio stora annonsörer anslutit sig till kampanjen ”Stop Hate For Profit” för att tvinga Facebook, Twitter och Instagram att radera konton som uttrycker kritik mot mångkultur och den progressiva vänstern.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.