Har läkarkåren bidragit till masshysteri? Foto: Unsplash/Sammy Williams

Öppet brev till läkarkåren och fega hycklare varhelst de står att finna

KRÖNIKA
Sedan ett år tillbaka går jag inte längre ur bilen när jag och min fru är och handlar. Jag står helt enkelt inte ut med att konfronteras med medmänniskor som agerar som programmerade robotar och beter sig som svin mot varandra. Min fru, som är av hårdare virke än jag, får sköta vandringen mellan gångarna i mataffären och ställa sig i köerna och ta konfrontationerna.

Jag vänder mig med dessa ord till alla er som vet att de manipulerande lögner som sprids i samhället och vänder människa mot människa är falska. Bland de värsta fegisarna är ni inom läkarkåren som helt medvetet bidrar till vansinnet. Det är svårt att förstå hur ni som har som främsta uppgift att följa den hippokratiska eden nu i så stor utsträckning väljer den hypokritiska vägen. Ni som VET att den pandemi som råder inte är medicinsk, utan mental. NI som också VET att munskydd inte gör någon som helst nytta för att förhindra smittspridning orsakad av virus, men skada genom att avhumanisera människan och bidra till individens isolering. Ni som också VET att immunförsvaret urholkas om inte människor kan umgås på ett naturligt sätt, och att de sociala banden klipps mellan vänner och närstående. Ni som av någon märklig anledning använder er ställning som medicinskt långtidsutbildade att lura människor trots att de åtgärder ni propagerar för är inte bara verkningslösa ur medicinsk synvinkel, utan också farliga för mänskligheten på en rad andra sätt.

Artikeln fortsätter

Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.

Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.

Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.

Dela artikeln

Materialet är upphovsrättsskyddat. Du har tillstånd att citera fritt ur artiklarna förutsatt att källa (www.nyatider.se) anges. Foton får inte återanvändas utan Nya Tiders tillstånd.

Relaterat

Intressegrupper och deras konspirationer

🟠 LEDARE Muslimer, globalister, EU-byråkrater … I nummer två berör vi i olika artiklar olika maktgrupper i världen som verkar för att främja sina intressen. Ibland sammanfaller dessa intressen, ibland går de emot varandra, men det finns knappast en enda konspiration. Det vi kan veta med säkerhet är att de struntar helt i vanliga människor och går bokstavligen över lik för att nå sina mål – hur mycket de än kallar sig filantroper.

62 000 involverade i gängkriminalitet

🟠 INRIKES Sverige sticker ut i Norden med en omfattande kriminalitet, grov brottslighet och extremt våld. Enligt nya siffror från polisen står förklaringen att finna i att vi har 14 000 aktiva gängkriminella och totalt 62 000 personer som kopplas till den organiserade brottsligheten.

Läs även:

Intressegrupper och deras konspirationer

Bakåt eller framåt?

🟠 KRÖNIKA En vanlig inledning av en plan eller ett projekt för framtiden är en återblick på händelseutvecklingen under föregående period. Detta förutsätter dock att återblicken sanningsenligt bekräftar talarens eller skribentens påståenden med hänvisning till historien. Om detta inte är fallet, låter protester och anklagelser om historieförfalskning inte vänta på sig, när dokumenterade åtgärder, händelser och uttalanden motsäger talarens påståenden.

Expo – diskvalificerad åsiktspolis. Ompröva!

🟠 DEBATT Stiftelsen Expo har satt i system att demonisera alla som uttrycker kritik mot invandringspolitiken och konsekvenserna av det mångkulturella samhället. Åke Thunström och Lars Bernhoff pekar på att Socialdemokraterna nu i stora delar gett invandringskritikerna rätt och i interna dokument medgett att politiken med massinvandring förstört det trygga Sverige. Om Expo inte i decennier tystat kritiska röster och kvävt den offentliga debatten hade denna insikt kunnat komma mycket tidigare och en omfattande skada på samhället kunnat förhindras, menar han i denna opinionstext.

Nyhetsdygnet

Senaste numret

Nya Tider är den enda tidningen som bemöter systempressens lögner i deras eget format: på papper. Sedan grundandet 2012 granskar Nya Tider den politiska korrektheten och berättar hur verkligheten ser ut bakom systemmedias tillrättalagda version. Tidningen utkommer med en nätutgåva två gånger i veckan och ett magasin varannan vecka.
Vávra Suk
Chefredaktör

Woke: dårhuset som samhällsmodell

🟠 BOKRECENSION Joanna Williams är brittisk författare och journalist, samt direktör för tankesmedjan Cieo. Hon har tidigare skrivit om feminism och om fördumningen av universiteten, och i den nya boken Så vann woke gör hon en kritisk analys av wokerörelsen, med fokus på denna i sitt eget hemland och i USA. Stilen är välformulerad, saklig och resonerande, men genom den lugna akademiska ytan lyser ett starkt engagemang mot denna den senaste av kulturradikalismens skapelser.

Thierry Baudet: Därför behövs en fundamental opposition

🟠 Enligt Forum voor Democraties partiledare Thierry Baudet har partiet intagit en roll som ”fundamental opposition”. Detta genom att inte godkänna själva premisserna i de frågor som de andra partierna debatterar med varandra. Han tar upp invandringen, covid, klimatet, jordbruket, Ukraina och EU som konkreta exempel. ”I alla dessa frågor har vi en mycket mer fundamental inställning. Det är därför vårt parti är i en marginaliserad position, därför att det är den röda linjen som du inte får passera”, säger han till Nya Tider. Nu vill han ge fler rörelser den ”intellektuella ammunition” som krävs för att kunna argumentera för en radikalt annorlunda linje.

“Bönderna är rädda för Arla”

🟠 Nu går en av Sveriges största mjölkgårdar i konkurs. En av Sveriges största mjölkgårdar läggs ned efter en konflikt med Arla, och den drabbade bonden är inte ensam. Nya Tider har talat med drabbade (infälld bild) och med Claes Jonsson, ordförande för Sveriges Mjölkbönder (stor bilden). Alla vittnar om en ”tystnadskultur” där Arla har vänt sig emot sina egna för att uppfylla politiskt korrekta krav och där Arlas medlemmar inte vågar uttala sig, vare sig internt eller offentligt.

Satsa på ett eget örtapotek i år!

🟠 Nu har vi vintern bakom oss och våren har redan deklarerat sin ankomst. Redan lyser de små snödropparna bland löv och snö. Det är nu det frusna börjar få liv igen. Snart kan vi se de första små nässelskotten titta fram. Och nu kan vi börja så våra frön, visserligen inomhus än så länge, men bara känslan av att det är på gång är fantastisk. Man blir glad bara av att titta på de färgsprakande fröpåsarna.

Logga in på ditt konto

Genom att fortsätta surfa vidare på hemsidan godkänner du vår integritetspolicy.